Kontaktinfo

Eier: Thomas Hansen, tlf 95233354
Epost: thomashansen1@hotmail.com
Adresse: Bunnjord, 9300 Finnsnes

mandag 5. mars 2012

1 VK m/CACIT på Tromsøprøven :)

"2 minutter igjen!", roper dommeren. Tsarek har just forsvunnet bak et høydedrag. Eg tenke, "forsvinn du nu for meg?".. I siste sekunder hører jeg makker rope "Bum Tsarek står". Han peker fremover. Sola står sterkt midt imot, men jeg legger merke til siluetten av Tsarek. På et høydedrag står han i stram stand. Beveger meg fremover. 10 meter igjen og Tsarek går på. Flere etapper, justerer seg, tar noen hopp fremover på steinenen og 2 ryper kommer opp rett fremfor snuten hans. Balanserer på kanten, men får satt rumpa ned. Det skytes. Utreder godt.

Der står jeg. Hva skjedde? Dommerne stiller seg sammen. Tankene går bakover. Eg tenke på kvalifiseringen der Tsarek kom seg videre på håret. Meget god søker. Ingen fugl eller minus. Et arbeidsuhell hos en pointervenn fører Tsarek inn i finalen. Dagens fantastiske søk og fuglebehandling. Det som skulle være 3 vk ser nå ut til å løfte seg..betraktelig! Tsarek som i full fart vinklet 90 grader og festet stand. Denne holdes og Tsarek går forsiktig på når jeg er 10 meter bak. Fuglen blir urolig og velger å ta til vingene. Reis blir ikke godkjent.

Hundene som ligger på topp har et fuglearbeid hver med djerve flotte reis :) Og nu står eg der med 2 fuglearbeid og en hund som reiste de siste rypene. Har ingen minus annet enn en tomstand... Hvordan rangerer de dette?

Med klump i halsen og tåra i øyan går det opp for oss.. Tsarek har jakta seg til en 1.vk med Cacit. Har just opplevd Tsarek på sitt beste, og e vanvittig stolt!! Takk til alle for en flott dag i marka, en flott prøve og alle gratulasjona!

Mvh Thomas og Mona

2 kommentarer:

Kurt Landau sa...

Gratulerer så masse igjen. Fikk nu pinadø tåra i øyan av og lese referatet ditt:-)

Magnhild sa...

Blir helt rørt av å lese dette! Så ydmyk, så velfortjent! Gratulerer atter en gang....

Legg inn en kommentar